Hou vol

Corona update 4: sluiting Muscles and more verlengd tot 19 mei

Hou vol

Zoals je waarschijnlijk gehoord hebt, heeft de overheid aangekondigd de sluitingsperiode voor o.a. massagepraktijken met ten minste 3 weken te verlengen om de verspreiding van het Coronavirus te beperken. Dit betekent dat ook Muscles and more gesloten moet blijven tot 19 mei. Zodra de maatregelen van het kabinet dit toelaten, hoop ik je weer te mogen verwelkomen in mijn praktijk. Ik houd je hiervan via deze website en mijn Facebookpagina op de hoogte.

Mogelijke hygiënemaatregelen na heropening
Hygiëne is in deze tijd – en zeker bij contactberoepen – het allerbelangrijkste. Er wordt hard gewerkt aan een protocol voor veilig en hygiënisch werken in de massagepraktijk. Je kan hierbij denken aan strengere hygiënemaatregelen zoals ontsmetting van de massagebank, handen en deurknoppen. Mogelijk hoort daarbij ook het gebruik van beschermingsmaterialen zoals handschoenen en een mondkapje. Dit protocol kun je te zijner tijd op deze website vinden, zodat je weet wat je hiervan mag verwachten.

Kijk jij ook uit naar een massage?
Wil jij ook graag een massage krijgen, zodra dat weer kan? Neem dan alvast contact met mij op. Zodra mijn praktijk weer open is, plan ik in overleg met jou een afspraak in.

Blijf gezond en blijf veilig: zo versterk je je immuunsysteem

In deze tijd zijn goede voorzorgsmaatregelen belangrijk om de verspreiding van Corona tegen te gaan en je gezondheid te beschermen. Daarnaast kun je met een aantal leefstijlregels ook je immuunsysteem versterken. Er is geen gegarandeerde manier om te voorkomen dat je ziek wordt maar het versterken van je immuunsysteem zorgt wel voor een goede en stevige basis, waardoor je lichaam minder vatbaar is. Op deze pagina vind je 4 tips om je immuunsysteem gezond te houden. 

Tip 1: blijf bewegen
Probeer dagelijks het liefst minimaal 30 minuten activiteiten te ondernemen waarbij je hartslag verhoogt. Dit kan bijvoorbeeld wandelen of fietsen zijn. Houdt daarbij wel rekening met de 1,5 meter afstand tot anderen. Maar ook thuis kun je natuurlijk allerlei oefeningen doen. Op YouTube zijn enorm veel video’s te vinden en veel sportscholen bieden online programma’s aan waarmee je allerlei lessen thuis kunt volgen. Ga je normaal gesproken 3x per week naar de sportschool? Probeer deze tijd dan ook nu vrij te houden voor alternatieve sportactiviteiten, zodat je in je vaste ritme blijft. Als het kan, probeer je activiteiten zoveel mogelijk in de buitenlucht te doen, bijvoorbeeld in de tuin of op je balkon. Bijkomend voordeel is dat je ook nog eens een deel van je dagelijkse dosis vitamine D meepakt! En dat helpt weer om je afweersysteem gezond te houden.

Tip 2: drink voldoende water
Je organen, maar je immuunsysteem in het bijzonder, hebben veel baat bij hydratatie oftewel vocht en dan met name water. Water helpt het lichaam te reinigen en gifstoffen te verwijderen. Daarom is water drinken nu extra belangrijk. Zorg voor een goed gevulde waterfles binnen handbereik en vul ‘m regelmatig bij, dan kom je al snel aan de 2 liter per dag (8 tot 10 glazen) die een volwassene nodig heeft. En belangrijk: drink voordat je dorst krijgt. Wanneer je een dorstgevoel krijgt, kom je eigenlijk al 2 tot 3 glazen water tekort. 

Tip 3: Zorg voor ontspanning
Bijna iedereen heeft in deze tijd te maken met een vorm van stress, afhankelijk van je persoonlijke situatie. Ontspanning is dé manier om je vecht- en vluchtsysteem tot rust te brengen. Daardoor ben je beter in staat om met moeilijkheden of problemen om te gaan en je geest ruimte te geven. Ga dingen doen waar je blij van wordt en energie van krijgt. Pak hobby’s op waar je misschien al een tijd niet meer aan toe bent gekomen, ga mediteren of plan een online borrel met familie of vrienden.

Tip 4: zorg voor een goede nachtrust
Een goede nachtrust stimuleert de werking van je immuunsysteem. Hoeveel slaapuren je nodig hebt, varieert per persoon maar voor gezonde volwassenen geldt dat ze gemiddeld 7 tot 9 uur slaap per nacht moeten krijgen.

Corona update 3: Muscles and more gesloten tot en met 28 april

Op 31 maart heeft het kabinet besloten tot verlenging van de maatregelen tegen verdere verspreiding van het Corona virus. Dat betekent dat Muscles and more in ieder geval gesloten blijft tot en met 28 april.

De veiligheid en gezondheid van mijn klanten is het allerbelangrijkste. Als sportmasseur sta ik daarom volledig achter deze maatregel. Op dit moment hebben wij allemaal de verantwoordelijkheid om onszelf, onze dierbaren en de gemeenschap te beschermen tegen het Corona virus.

De situatie verandert continue en ik volg hierin de richtlijnen van de RIVM.. Zodra de situatie het weer toelaat, zal mijn praktijk weer open zijn en hoop ik je weer te mogen verwelkomen.

In de tussentijd, als je vragen hebt of klachten die je wilt bespreken, aarzel niet om contact met me op te nemen. Telefonisch of via app: 06-44886492, via mail: info@musclesandmore.nl, via Facebook of het contactformulier op deze site. Ik sta tot je beschikking en kan je wellicht helpen met tips of oefeningen om je klachten ook in deze tijd te verminderen.

Blijf gezond, blijf veilig en blijf positief!